Sådan laver du en kakaosmoothie med grøntsager

Kakaosmoothie med blomkål

Kakaosmoothie med blomkål

Jo, den er god nok. Denne smoothie kan du lave med både blomkål eller broccoli – begge dele smager skønt! Eller… kan kan jo faktisk ikke smage grøntsagerne, hvilket jo er ret praktisk, hvis man gerne vil have lidt ekstra grønt i sine børn 😉

Vi laver den gerne som ulvetimemad herhjemme –

 

Kakaosmoothie med blomkål
Ca. 1/2 L.

Du skal bruge:
2 modne, frosne bananer 
Saft fra 1 appelsin
2 dl frossen blomkål eller broccoli
4 dl mandelmælk (du kan også sagtens bruge almindelig komælk – jeg synes bare, at det smager lidt bedre med mandelmælk)
1 spsk peanutbutter, mandelsmør eller cashewnøddesmør
2 1/2 spsk ren, usødet kakao
3 spsk ahornsirup (kan undlades, men jeg synes, at det smager deeeeejligt ;-))
1 spsk hampefrøpulver (kan undlades)

 

Blend alle ingredienser rigtig grundigt (især for at blende grøntsagerne helt ud). Jeg bruger faktisk selv en stavblender, men jeg tror, at det er væsentligt nemmere med en rigtig blender (jeg er selv ved at spare sammen til en god blender!:-)).

Server den med det samme – den er skøn og sødmefuld i smagen. Hvor sød den skal være er op til dig – hvis du tilsætter sirup bliver den lidt dejlige i smagen 😉

HUSK: Når du har overmodne bananer liggende i skålen, så skynd dig at skrælle dem, skære dem i mindre stykker og kom dem i fryseren. Så har du nemlig altid til en lækker smoothie.

 

Gør som over 500 andre forældre allerede gør: Vælg din box herunder og træd ind i et kæmpe onlineunivers med over 300 siders opskrift og sundhedsinspiration til dit barn. Og du kan endda få chatrådgivning med mig helt ubegrænset 🙂

 



Bookmark and Share




Forrige indlæg
Weekendguf
Næste Indlæg
Sådan spiser vi aftensmad hos os






Læs næste indlæg
Weekendguf
Weekendguf De fleste kender nok til ordet fredagsslik. Jeg vil hellere kalde det weekendguf, for jeg har det lidt mærkeligt...
Gratis E-bog