På skolebænken igen…juhuuu.

På skolebænken igen…juhuuu.

 

Min ældste datter, Ellie på 5 år, spørger mig ofte, hvad jeg arbejder med. Hun ved, at det bl.a. er noget med mad, børn og børn der ikke kan lide mad. Det er  ikke helt nemt at forklare for én på 5 år, og  jeg plejer at fortælle hende, at jeg lærer forældre, hvordan de kan give deres børn glade maver. Jeg kan godt se på hende, at det ikke HELT giver mening for hende 🙂

I denne uge er jeg på skolebænken på Fyn, hvor jeg er igang med at blive certificeret i The SOS Approach to Feeding metoden (det kommer jeg tilbage til). Da min datter spurgte mig, hvad jeg skulle, sagde jeg, at når jeg kommer hjem fra skole på fredag, så er jeg en slags “Maddoktor”. Og DET var rent faktisk noget, som hun forstod:-)

 

“The SOS Approach to Feeding”

Nu tænker du måske: Og hvad er så lige “The SOS Approach to Feeding metoden”? Det vil jeg rigtig gerne fortælle dig lidt mere om.

The SOS Approach to Feeding er en speciel metode, som bruges til at identificere og behandle børn med spisevanskeligheder.

Som alle forældre til børn med spiseproblemer eller “kræsenhed” inde på livet, så ved man, at det ikke er en nem problematik at skulle løse. Det kræver, at man ser på det store billede!
SOS Approach to Feeding gør netop dette.

Den fokuserer både på fysiske, adfærdsmæssige, kognitive, grov- og finmotoriske, oralmotoriske, følelsesmæssige og sensoriske faktorer som en del af at identificere spiseproblemet.  

Ved først at identificere kilden til spiseproblemet, kan man herefter lære børn at blive fortrolige med mad ved at lade dem udforske og lære om fødevarers forskellige egenskaber. Og så lærer man barnet at spise. 

 

Idag har været første dag på kurset, og jeg glæder mig helt vildt til en ny dag på skolebænken imorgen! Og så glæder jeg mig naturligvis rigtig meget til at kunne komme hjem og hjælpe endnu flere forældre, som har børn, der er kræsne eller har andre spiseproblemer! 🙂

Del dette indhold:

Facebook
LinkedIn
E-mail